najczęstsze usterki

Najczęstsze usterki - szybka pomoc:

1. Brama zatrzymuje się podczas pracy (nie zamyka się/otwiera do końca)

a) ustawiona została zbyt mała siła przeciążenia – w celu usunięcia usterki należy rozsprzęgnąć bramę i przejechać ręcznie całą drogę w celu upewnienia się czy sama brama otwiera się/zamyka bez wyraźnych oporów. W przypadku gdy ten warunek jest spełniony należy wezwać montera w celu regulacji wartości siły przeciążenia. Jeżeli wyczuwamy wyraźny opór w pracy bramy możliwe jest wystąpienie awarii wózków bramy lub obcy przedmiot znajduje się we wnętrzu szyny jezdnej. W przypadku bramy skrzydłowej możliwa jest awaria zawiasów bramy. W takim przypadku praca mechanizmu (zatrzymanie bramy po rozpoznaniu siły większej niż ustawiona siła przeciążenia) jest poprawna. Przypadek taki należy zgłosić wykonawcy bramy.

b) oblodzenie wnętrza szyny jezdnej (zima) – w przypadku gdy cała linia pracy bramy nie zostanie w należyty sposób odśnieżona do wnętrza szyny jezdnej może dostać się śnieg, który pod wpływem wahań temperatury może zmienić się w lód. W takim przypadku należy: - przy małym stopniu zalodzenia – rozsprzęgnąć we własnym zakresie napęd bramy i kilkukrotnie przejechać ręcznie całą drogę otwierania/zamykania się bramy - przy większym stopniu zalodzenia (brama blokuje się również w trybie ręcznym) – zachowując szczególną ostrożność ogrzać szynę w miejscu zalodzenia po czym ponowić próbę zamknięcia bramy w trybie ręcznym.

c) Brama otwiera się ale nie zamyka (po zamknięciu ręcznym otwieranie działa, zamykanie nie). Należy sprawdzić czystość fotokomórek, w razie zabrudzenia - przetrzeć.

2. Brak reakcji na pilota.

a) wyładowana bateria – należy wymienić baterię w pilocie

b) po wymianie baterii pilot cały czas "nadaje" - dioda kontrolna cały czas mruga - pilot uszkodzony

c) brak zasilania – sprawdzić bezpiecznik rurkowy w zasilaczu po uprzednim odłączeniu napięcia od zasilacza

d) inne – wezwać montera.

Autoryzowany montaż - serwis firmy ELBRAM:

Grzegorz Greczka - RADIAL

tel.: 601 380 966

Wojciech Greczka

tel.: 691 414 257

Serwis stacjonarny:

Aleksander Zieleźnik

tel.: (33) 815 32 98
email: service@elbram.pl

Adres do wysyłki urządzeń na serwis:

Elbram - serwis
ul. Bielska 7
43-386 Świętoszówka